Onderwijs en Gezondheidszorg

Alle artikelen. Verfijnd met: Auteur Schoot, Tineke 

24

artikelen gevonden
Resultaten 1-10 van 24
Schoot, Tineke (nummer: 3, apr 2018)
Er is geen twijfel mogelijk over de toenemende behoefte aan verpleegkundigen in de ouderenzorg. Toch blijft zorg voor ouderen onaantrekkelijk, zowel voor verpleegkundigen als studenten verpleegkunde. Het is daarom van belang om meer te weten te komen
Schoot, Tineke (nummer: 2, mrt 2018)
Beoordeling van competenties in de praktijk is een essentieel element in de opleiding tot verpleegkundige. Aanleiding tot deze studie is ongerustheid over de subjectiviteit en inconsistentie van de huidige toetsing en over het feit dat mentoren (werk
Schoot, Tineke (nummer: 1, jan 2018)
De toenemende aandacht voor onderzoek in de klinische zorg heeft tegelijkertijd geleid tot uitbreiding van de rol van verpleegkundigen hierin. De onderzoeksverpleegkundige wordt gedefinieerd als professioneel verpleegkundige die zoekt naar evenwicht
Schoot, Tineke (nummer: 7, dec 2017)
Competentiegericht onderwijs is een actieve leerstrategie die past bij het gebruik van simulaties. Het is daarbij cruciaal om te begrijpen hoe deze simulaties bijdragen aan de ontwikkeling van verpleegkundige kerncompetenties. Huidige instrumenten to
Schoot, Tineke (nummer: 6, okt 2017)
Het is een bekend verschijnsel dat mentoren (werkbegeleiders en praktijkbegeleiders met een mentorrol) in de praktijk aarzelen om verpleegkundestudenten te laten zakken, zelfs als zij zich zorgen maken over de competenties van sommige studenten. Bij
Schoot, Tineke (nummer: 4, jun 2017)
Wereldwijd is gemiddeld slechts één op de tien verpleegkundigen man. In Polen is dit aantal nog kleiner. Het doel van deze studie was meer kennis te vergaren over waarom mannen kiezen voor de verpleging en met welke reden ze uit het beroep stappen. K
Schoot, Tineke (nummer: 3, apr 2017)
De eisen die de gezondheidszorg stelt aan haar professionals roepen vragen op over hoe de juiste mensen met de juiste kwaliteiten voor opleidingen in de gezondheidszorg kunnen worden geselecteerd. De onderzoekers gingen in deze studie na of Multiple
Schoot, Tineke (nummer: 2, mrt 2017)
Toetsing van klinische vaardigheden is een essentieel onderdeel van de opleiding tot verpleegkundige. Bij de “Objective Structured Clinical Examination” (OSCE) wordt gebruikgemaakt van gestandaardiseerde situaties en simulatiepatiënten die speciaal z
Schoot, Tineke (nummer: 1, jan 2017)
Diverse studies tonen aan dat verpleegkundigen onvoldoende voorbereid zijn op de toepassing van Evidence-based Practice (EBP) in de praktijk. Effectief onderwijs is de sleutel in de voorbereiding van studenten op betere toepassing van EBP. Er is echt
Schoot, Tineke (nummer: 7, dec 2016)
Burn-out onder beginnende verpleegkundigen is een bekend probleem en kan zorgen voor vroegtijdige uitval. Met de actuele toenemende behoefte aan goed opgeleide verpleegkundigen is dat zeer onwenselijk. Burn-out wordt doorgaans beschreven als een psyc
Pagina: 1 2 3 volgende »