Duurzaam leer-werkklimaat

Een veranderend beroep vergt continue ontwikkeling

  • 5 min.
  • de ontmoeting

In 2024 staat het thema ‘een duurzaam leer-werkklimaat’ centraal in OenG. Wat hebben gastredacteuren Jos Sanders en Sabya van Elswijk met dit thema? En hoe willen ze er invulling aan geven in OenG

Foto (kleur) Jos Sanders en Sabya van Elswijk
Gastredacteuren Jos Sanders en Sabya van Elswijk vertellen hoe ze invulling willen geven aan het thema ‘een duurzaam leer-werkklimaat’.
Beeld: Maarten Hartman Fotografie

Hoe ben je in je werk bezig met het onderwerp leer-werkklimaat?

Jos: ‘Als lector Human Capital Innovations bij HAN University of Applied Sciences en senior onderzoeker bij TNO houd ik me bezig met werkplekleren, het stimuleren van eigen regie bij het leren en de vraag hoe je mensen faciliteert en motiveert om zich te ontwikkelen.’

Sabya: ‘Ik werk als senior adviseur op het gebied van samenwerking bij adviesbureau Common Eye. Daarnaast ben ik programmamanager van “Leren is werken, werken is leren” (LWWL, red): een programma met als ambitie om het leer-werkklimaat in 21 VVT-organisaties en drie ROC’s in Noord-Holland te verbeteren.’

Nemen zorgprofessionals voldoende regie over hun eigen ontwikkeling?

Jos: ‘Hebben zorgprofessionals het idee dat dit hen gegund is? En gunnen ze het zichzelf? Vaak is er formeel wel tijd en geld vrijgemaakt voor ontwikkeling. Maar

Abonneer u direct en krijg toegang tot alle artikelen

Abonneer nu

Heeft u al een account?