Alle artikelen.
1601
artikelen gevonden
Resultaten 1-10 van 1601
De “Henk Ritzen-prijs 2018” wordt voor de vierde keer uitgereikt en is de bekroning van het beste artikel dat in 2018 in OenG is gepubliceerd. De voormalige hoofdredacteur heeft vijf artikelen genomineerd, waaruit de jury één artikel kiest als beste
Dit boek is bestemd voor organisaties die aantrekkelijk willen zijn voor jong talent. Volgens auteur Maarten Brand kan een leerbedrijf zich met de kwaliteit van de stagebegeleiding onderscheiden. Vanwege de snel vergrijzende arbeidsmarkt hebben organ
'Echte helden zijn het, stuk voor stuk!’ stond in een V&VN-tweet. Zouden al die 350.000 verpleegkundigen, verzorgenden en verpleegkundig specialisten nu echt uitblinken in moed? Het doet me denken aan al die “toppers” en “kanjers” van Erica Terps
Marjo Bisschops is EVV’er bij Sevagram-locatie De Plantaan. Nicolle Frolichs werkt als mbo-verpleegkundige voor Sevaflex en is toetser voor verzorgenden en verpleegkundigen van Sevagram. Beiden vertellen enthousiast over het mobiele skills lab dat Se
Wij vroegen u te reageren op de volgende stelling: ‘We moeten accepteren dat stagiaires, door het tekort aan verpleegkundigen, te snel zelfstandig worden ingezet’. Op LinkedIn ontvingen we unanieme reacties: niet accepteren! Alternatieven en oplossin
In het zorgonderwijs groeit de aandacht voor de cognitive load theory (CLT). CLT wordt vooral gebruikt bij het ontwerp van klassikale instructie, maar heeft grote potentie voor toepassing in werkplekleren. Dit onderzoek brengt de bestaande literatuur
Hanneke van den Akker is 17 september 2018 gestart met de opleiding Praktijkopleider in de gezondheidszorg bij de Fontys Hogeschool in Eindhoven. Ze werkt als obstetrieverpleegkundige in het geboortecentrum van het Antonius ziekenhuis. Wat was voor j
Het project CZO Flex Level werkt in de komende vier jaar (2018-2022) aan duurzame verbetering van het opleidingsaanbod voor gespecialiseerde verpleegkundigen en medisch ondersteunend personeel in Nederland. In samenwerking met professionals, zorginst
Het vormgeven van een leerinterventie kost vaak meer tijd dan gedacht. Voordat je kunt starten is er al veel denkwerk verzet. Welke doelen streven we na? Hoe maken we het leren aantrekkelijk? Voor het vinden van antwoorden op deze vragen heb je versc
De zorg vraagt de komende jaren van zorgverleners meer en meer de eigen regie, het eigen netwerk en gebruik van zorgtechnologie om zorgvragers te ondersteunen. Maar hoe leren zorgverleners (in opleiding) de daarbij passende attitudes aan? Om dit leer
Selecteer artikelen in
Jaar / Jaargang
- 2000 / 24 (6)
- 2001 / 25 (7)
- 2002 / 26 (4)
- 2003 / 27 (77)
- 2004 / 28 (95)
- 2005 / 29 (87)
- 2006 / 30 (111)
- 2007 / 31 (100)
- 2008 / 32 (121)
- 2009 / 33 (106)
- 2010 / 34 (85)
- 2011 / 35 (84)
- 2012 / 36 (75)
- 2013 / 37 (101)
- 2014 / 38 (105)
- 2015 / 39 (117)
- 2016 / 40 (103)
- 2017 / 41 (97)
- 2018 / 42 (105)
- 2019 / 43 (15)