Onderwijs en Gezondheidszorg

Alle artikelen. Verfijnd met: Auteur Peet, Rob van der 

5

artikelen gevonden
Resultaten 1-5 van 5
Peet, Rob van der (nummer: 6, okt 2001)
‘Education is what remains after one has forgotten everything he leamed in school.’ - Albert Einstein Deze Toolkit is als volgt ingedeeld: Classificeren, een theoretische oriëntatie; Inleidende oefening; De eerste Vuistregel/Oefening met genus en dif
Peet, Rob van der (nummer: 3, apr 2001)
Mindmapping, concept mapping en concept webbing zijn ideale hulpmiddelen om studenten zelf begrippen te laten verhelderen en om docenten snel inzicht te geven in het leerproces van hun studenten. Vooraf geven we twee belangrijke adviezen: geef uw stu
Peet, Rob van der (nummer: 2, mrt 2001)
Journaalschrijven is een didactische werkvorm die elke docent naar eigen behoeften (en die van zijn studenten) kan invullen. Voelt u zich derhalve vrij om de suggesties in deze toolkit naast u neer te leggen, want die zijn vooral bedoeld voor docente
Peet, Rob van der (nummer: 7, dec 2000)
Deze Toolkit sluit aan op de inhoudelijke materie in het hoofdartikel van dit nummer, ‘Transfervaardigheden: niet aangeboren maar aangeleerd!’, eveneens geschreven door Rob van der Peet (zie pagina 3-15). In deze Toolkit kunnen studenten zich, aan de
Peet, Rob van der (nummer: 4, jun 2000)
I don’t know what I think until I see what I’ve written - Robert Karplus In het beroepsonderwijs is schrijven een ondergeschoven kindje. Als studenten al schrijven, is dat gewoonlijk om hun kennis te toetsen. Schrijven is behalve een toetsmiddel echt