Overzicht

Stelling

  • 15 maart 2019

'Veelvuldig toetsen, ook in de praktijk, is de beste manier om studenten te motiveren'

In haar column in Onderwijs en gezondheidszorg (nr. 2/2019, pag. 11) vraagt Marieke Schuurmans zich af hoe het met het toetsen in het beroepsonderwijs (mbo en hbo) gesteld is. 'Hoe is onze visie op toetsen en handelen wij conform deze visie?' Meten we daadwerkelijk de leerprestaties, 'leren' studenten van toetsen, is formatief en summatief de oplossing of alles competentiegericht? Toetsen sturen de ontwikkeling van studenten (toetsen om te leren) en dienen om beslissingen te nemen over de ontwikkeling van studenten (toetsen van het leren). Zie ook: https://husite.nl/toetsing/toetsfuncties.

De stelling waarop u kunt reageren: 'Veelvuldig toetsen, ook in de praktijk, is de beste manier om studenten te motiveren'.

Wilt u hierop reageren?
Laat ons weten wat u van de stelling vindt. Stuur uw bijdrage van maximaal 250 woorden uiterlijk 25 maart 2019 naar: redactie@onderwijsengezondheidszorg.nl. U kunt ook reageren via Twitter met #OenG of @OenGredactie of via de LinkedIn-groep Tijdschrift Onderwijs en Gezondheidszorg.

De redactie behoudt zich het recht voor om bijdragen in te korten of te weigeren.