Overzicht

Stelling

  • 5 september 2018

‘Alle verpleegkundige vaardigheden moeten zowel op de opleiding als in de praktijk getoetst worden.’

Kardas en O’Brien (2018) onderzochten of door het herhaaldelijk kijken naar anderen het vertrouwen van kijkers over het zelf kunnen uitvoeren van een handeling toeneemt. Een van de resultaten is dat de kloof tussen zien en doen ertoe kan leiden dat mensen veronderstellen dat ze meer geleerd hebben van alleen maar kijken dan ze daadwerkelijk hebben gedaan. Dat zou betekenen dat het oefenen van vaardigheden begeleid én getoetst moet worden, waardoor zowel de student als de opleider/praktijkbegeleider overtuigd zijn van het beheersen (beheersniveau) van de vaardigheid.

Stuur uw bijdrage van maximaal 250 woorden uiterlijk 10 september naar redactie@onderwijsengezondheidszorg.nl. U kunt ook reageren via Twitter met #OenG of @OenGredactie of via onze LinkedIn-groep Tijdschrift Onderwijs en Gezondheidszorg.

De redactie behoudt zich het recht voor om bijdragen in te korten of te weigeren.