Overzicht

Stelling

  • 2 juli 2018

De face-to-facebijeenkomsten bij blended leren moeten een contact met een trainingsactrice bevatten

In alle curricula is er aandacht voor een variëteit aan onderwijs- en werkvormen: flipped classroom, blended learning, wat kan er online en wat offline en face-to-face. Vooral de toename van het aantal deeltijdstudenten leidt tot andere onderwijsvormen. 'Je moet kijken wat precies de vraag is en er rekening mee houden dat de student/deeltijder naast zijn studie een baan heeft en misschien nog andere bezigheden. Ze komen wel naar de hogeschool, maar leren ook online en op hun eigen werkplek', zegt Dick Sweitser van Saxion Parttime School. (Bron: Hoger Onderwijs Persbureau). Maar wat betekent dit voor de ontwikkeling van vaardigheden? Antoinette Akkerman, trainingsacteur, benadrukt het belang voor studenten om te kunnen oefenen, te stuntelen en uit te proberen. 'Het is belangrijk dat jonge mensen leren zelfvertrouwen te krijgen, dat ze zich bewust zijn van hoe ze overkomen en zichzelf kunnen zijn.'

De stelling waarop u kunt reageren: de face-to-facebijeenkomsten bij blended leren moeten een contact met een trainingsacteur bevatten.

Stuur uw bijdrage van maximaal 250 woorden uiterlijk 30 juli naar redactie@onderwijsengezondheidszorg.nl. U kunt ook reageren via Twitter met #OenG of @OenGredactie.

De redactie behoudt zich het recht voor om bijdragen in te korten of te weigeren.