Overzicht

Vijf nominaties 'Henk Ritzen-prijs 2015'

  • 14 januari 2016

Er zijn vijf artikelen genomineerd voor de ‘Henk Ritzen-prijs 2015’.

De ‘Henk Ritzen-prijs 2015’,  genoemd naar de voormalige hoofdredacteur van Onderwijs en Gezondheidszorg, is de bekroning van het beste artikel dat in 2015 in het blad is gepubliceerd. De oud-hoofdredacteur heeft vijf artikelen genomineerd, waaruit de jury één artikel kiest als beste. 

Genomineerd
De genomineerde auteurs/artikelen voor de Henk Ritzen-Prijs 2015 zijn:

  1. Joost van Hoof, Marc Zwamborn, Susan Metz en Wilco Bosems, in Best Practices (nummer 2), met het artikel Senioren in de klas als verrijking van het onderwijs.
  2. Ellen Leenaarts-Gunnewijk, in Onderzoek uitgelicht (nummer 3), met het onderzoeksartikel Aansluiten bij de beroepspraktijk van studenten van de Lerarenopleiding Gezondheidszorg en Welzijn.
  3. Nina Aalfs, in Leerpraktijk (nummer 4), met het artikel Naar een leerzame leerplaats.
  4. Bienke Janssen, Franka Bakker, Fieke Tychon en Jan Jukema, in Leerpraktijk (nummer 5), met het artikel Vormgeven aan externe validering van het afstudeerniveau in het hbo: een gezamenlijke onderneming.
  5. Dominique Verdaasdonk, Fatima Aroug, Thóra Hafsteinsdóttir en Roland van Linge, in Best Practices (nummer 6), met hun artikel
  6. Van leerwerkplaats naar zorginnovatiecentrum.

Jury
De jury, gevormd door Ans Grotendorst (namens de redactie), Remco Ebben, onderzoeker van het HAN Lectoraat Acute Intensieve Zorg (namens de lectoraten) en Henk Ritzen (voorzitter), kiest uit deze nominaties het winnende artikel. Dit wordt in nummer 2 van het blad bekendgemaakt.