Overzicht

'Videosnacks' over psychose

  • 25 november 2014

Jaarlijks krijgen zo’n drieduizend (jongvolwassen) mensen hun eerste psychose. Een nieuwe campagne moet de onwetendheid over dit onderwerp wegnemen en voorkomen dat deze jonge mensen in een isolement belanden.

De campagne is gericht op jongeren met een verhoogde mate van psychosegevoeligheid en vooral ook op hun omgeving. In  twee videosnacks, getiteld Gek op Sofie!, nemen Johnny de Mol en Géza Weisz, tijdens een date met Sofie, de bestaande vooroordelen en het stigma over psychosen op de hak.

Documentaire
Daarnaast is, in samenwerking met experts en ervaringsdeskundigen de documentaire Wie is Sofie? ontwikkeld. Hierin wordt dieper ingegaan op de aanleiding van de campagne en de noodzaak van een betere bewustwording van psychosegevoelige jongeren, zoals Sofie.
De campagne is een initiatief van farmaceutisch bedrijf Janssen-Cilag B.V.

Meer informatie over:

de campagne
www.goedgek.com

psychosegevoeligheid
http://www.anoiksis.nl/