De impact van scenario-gebaseerde simulatie op Verpleegkundeonderwijs

  • 1 min.
  • Onderzoek
  • Onderzoek Actueel Signalering

In dit onderzoek richten de onderzoekers zich op de impact van scenariogebaseerde simulatie op verpleegkundestudenten. Ze kijken daarbij naar de verbetering van professionele kennis, klinische praktijkvaardigheden en zelfvertrouwen in het leren.

Over het algemeen wordt het als een uitdaging gezien om binnen het verpleegkundeonderwijs een effectieve brug te slaan tussen theoretische kennis en praktijkervaring. Traditionele onderwijsmethoden schieten vaak tekort in het adequaat voorbereiden van studenten op de klinische praktijk, wat kan resulteren in angst, onzekerheid en een gebrek aan zelfvertrouwen. Scenariogebaseerde simulatie zou hier een oplossing voor kunnen bieden door studenten in een veilige en gecontroleerde omgeving bloot te stellen aan realistische klinische scenario’s. Op deze manier kunnen studenten essentiële vaardigheden, zoals kritisch denken, probleemoplossend werken en teamwork, ontwikkelen.

&ellipsis;

Abonneer u direct en krijg toegang tot alle artikelen

Abonneer nu

Heeft u al een account?