Praktische onderwijsinnovatie in Zorg en Welzijn

  • 12 min.
  • Best practices

Tijdens de eerste lockdown in 2020 vroegen wij ons, als team van de Master Innovatie in Zorg en Welzijn (MIZW) van de HU af, of we het online onderwijs zo zouden kunnen ontwerpen dat de ervaring van studenten zelfs positiever is dan bij het fysieke onderwijs. Online onderwijs biedt voordelen: minder reistijd, geen parkeerproblemen, geen ruimteproblemen en sneller in de ruimte waar je moet zijn. Met die doelstelling hebben wij het bestaande onderwijs, met behulp van de actie-lerenmethode, in het project “Pendule” aangepast en verfijnd. In dit artikel delen we de geleerde lessen over onze ontdekkingsreis. 

Voor we ingaan op de aanpak en opbrengst van het project, beschrijven we eerst kort de achtergrond van onze master. Met de kennis van nu kunnen we stellen dat we daarmee goed waren voorgesorteerd op het aanbieden van online en hybride onderwijs. Voor meer informatie, zie: Master Innovatie in Zorg en Welzijn onderwijs www.youtube.com/watch?v=WOkLkQWldjg&t=13s

Informatie over de MIZW en onderwijskundige visie

De Master Innovatie in Zorg en Welzijn is een tweejarige deeltijdopleiding, gericht op professionals in zorg en welzijn (www.hu.nl/deeltijd-opleidingen/master-innovatie-in-zorg-en-welzijn). De opleiding is gebaseerd op een aantal principes die alle

Abonneer u direct en krijg toegang tot alle artikelen

Abonneer nu

Heeft u al een account?