De effecten van serious games en blended learning op de prestaties en motivatie binnen het medisch onderwijs

  • 5 min.
  • Onderzoek
  • Signaleringen

Mary Dankbaar promoveerde op 18 november 2015 aan de Erasmus Universiteit Rotterdam op het proefschrift Serious Gaming en Blended Learning: effecten op prestaties en motivatie. Dit artikel beschrijft de belangrijkste bevindingen van het proefschrift voor het onderwijs.
De voortdurende ontwikkeling van nieuwe kennis in de gezondheidszorg brengt met zich mee dat professionals in de zorg zich ook voortdurend nieuwe kennis en vaardigheden eigen moeten maken.
Bij de ontwikkeling van kennis, vaardigheden en attituden wordt in toenemende mate blended leren ingezet. Dat is een combinatie van contactonderwijs en online onderwijs. De vraag is alleen of blended leren net zo effectief is als klassikaal leren. Het eerste doel van het proefschrift is dan ook het vergelijken van de effectiviteit van een blended onderwijsontwerp met een klassikaal onderwijsontwerp bij

Abonneer u direct en krijg toegang tot alle artikelen

Abonneer nu

Heeft u al een account?