Onderzoek via leerwerkplaatsen binnen de HAN
Inzet zorgtechnologie tijdens COVID-19

Beeldbellen is een mooi voorbeeld van zorgtechnologie die tijdens COVID-19 vaak is ingezet, terwijl daarvoor slechts weinig gebruik gemaakt werd van deze technologie. Dit artikel heeft betrekking op een onderzoek naar de inzet van technologie door zorgen welzijnsprofessionals tijdens de eerste COVID-periode en hun plannen om deze inzet te continueren.
‘Het is belangrijk om mensen zelf de keuze te geven: online of fysiek’
Referenties
- Buwalda, I., & Uitdehaag, M. (2017). Praktijkgericht onderzoek als werkvorm voor het aanleren van in interdisciplinaire samenwerking binnen het hbo. OenG (41), 21-24. www.researchgate.net/publication/318055312_Praktijkgericht_onderzoek_als_werkvorm_voor_het_aanleren_van_interdisciplinaire_samenwerking_binnen_het_hbo
- Horton, T., Hardie, T., Mahadeva, S., & Warburton, W. (2021). Securing a positive health care technology legacy from Covid-19. The Health Foundation, www.health.org.uk
- Kuijer-Siebelink, W., Weijzen, S., & De Vijlder, F. (red). (2019). Grensoverstijgend samenwerken, leren en opleiden in het sociaal en gezondheidsdomein. Nijmegen: Hogeschool van Arnhem en Nijmegen.
- Veenhoven, H.H., & Pool, I.A. (2020). Interprofessioneel leren op de werkplek. OenG (44), 4, 25-29.
- Van der Donk, C., & Van Lanen, B. (2019). Praktijkonderzoek in zorg en welzijn.
Bussum: Countinho. - Zestor. (2018). Leergemeenschappen van hogescholen met het werkveld. IVA Onderwijs/Lectoraat beroepspedagogiek HAN. specials.han.nl/sites/seece/actueel/
documenten/180828-LN-Leergemeenschappen- van-hogescholen-met-hetwerkveld.
pdf