Van app tot chatbot: leren in het werk versterken met online tools

  • 12 min.
  • Leerpraktijk

Technologie biedt veel mogelijkheden om onze manieren van leren te ondersteunen en om leren sterker met werken te verbinden. In dit artikel komen vier leerdynamieken aan de orde die met online tools gestimuleerd kunnen worden: (1) nieuwe inhoud aanbieden, (2) kennis en ervaringen uitwisselen, (3) reflectie stimuleren en (4) doen-denken-delen. Er worden ideeën en handvatten aangedragen om zelf online met iets aan de slag te gaan. Online als hulpmiddel om het leren in het werk te versterken.

Zij: ‘Hoe kunnen we dit gesprek voor jou nuttig maken?’
Ik: ‘Het zou mij helpen om even op een rij te krijgen waarom het gesprek dat ik net had zo rommelig verliep.’
Zij: ‘Prima. Kun je me eerst iets meer over het gesprek vertellen?’
Ik: ‘Ik had een gesprek met Peter. We werken samen aan het leiderschapsproject, maar dat loopt helemaal niet lekker. Ik maak me daar echt zorgen over en ik was benieuwd of hij mijn zorgen herkende. Zij: ‘Goed dat je in gesprek bent gegaan. Wat gebeurde er in het gesprek?’
Ik: ‘Ik raakte de draad kwijt. We sprongen van de hak op de tak. Peter herkende mijn zorgen helemaal niet en had er eigenlijk ook geen aandacht voor.’&ellipsis;

Abonneer u direct en krijg toegang tot alle artikelen

Abonneer nu

Heeft u al een account?