Deel de verantwoordelijkheid bij beoordeling van zwakke studenten

  • 1 min.
  • Onderzoek
  • Onderzoek actueel

Het is een bekend verschijnsel dat mentoren (werkbegeleiders en praktijkbegeleiders met een mentorrol) in de praktijk aarzelen om verpleegkundestudenten te laten zakken, zelfs als zij zich zorgen maken over de competenties van sommige studenten. Bij de besluitvorming over de studievoortgang zijn veel belanghebbenden en belangen betrokken, niet in het minst die van studenten zelf. Deze studie heeft tot doel een bijdrage te leveren aan theorieontwikkeling over hoe mentoren omgaan met zwakke studenten in de praktijk.

Cassidy en zijn medeonderzoekers deden een kwalitatief onderzoek volgens de grounded theory, inclusief open, axiaal en selectieve codering. Zij startten met individuele semigestructureerde interviews met twintig begeleiders met een mentorrol van een grote nationale organisatie voor gezondheidsvoorzieningen in het Verenigd Koninkrijk. Vervolgens hielden zij acht individuele semigestructureerde interviews en zeven focusgroepinterviews met begeleiders met een mentorrol in vier andere organisaties voor gezondheidsvoorzieningen (n = 38).&ellipsis;

Abonneer u direct en krijg toegang tot alle artikelen

Abonneer nu

Heeft u al een account?