Proteion ontwerpt een blended traject Belevingsgerichte zorg

  • 12 min.
  • Leerpraktijk

Je hoort steeds vaker over blended leren, een combinatie van online en face-to-face-activiteiten. Vaak wordt er een individuele e-learningmodule gecombineerd met een face-to-facetraining. Proteion heeft gewerkt aan een blended traject waarbij je optimaal gebruikmaakt van de mogelijkheden van blended leren om leren effectief te laten zijn. Daardoor leidt het direct tot een verandering in de praktijk. Aandacht voor ‘transfer’ van het geleerde is niet meer nodig, deze is al ingebouwd in het traject. In dit artikel beschrijven we het ontwerp en de stappen die we hebben gezet, ter inspiratie voor als je zelf aan de slag wilt.

Blended leren voor optimale zorg en welzijn van de cliënt

Proteion is een zorginstelling in Noord- en Midden-Limburg en oostelijk Noord-Brabant met 3500 werknemers. Binnen het Proteion Leerhuis is er een sterke visie en overtuiging dat blended leren door zijn krachtige mix van leervormen een verandering op de werkplek kan faciliteren. Leren met directe invloed op de praktijk. Blended leren is tevens ideaal voor mensen die op onregelmatige tijden en/of veel individueel werken en weinig kans hebben om op de werkplek van elkaar te leren.
Medewerkers kunnen veelal onafhankelijk van elkaar het leertraject volgen, maar ook op afstand met elkaar leren door bijvoorbeeld feedback te geven op een digitale casus. Een ander voordeel is dat er veel medewerkers tegelijk aan een traject mee kunnen doen. Belevingsgerichte zorg is het thema van het blended

Abonneer u direct en krijg toegang tot alle artikelen

Abonneer nu

Heeft u al een account?