Interpersoonlijk docentengedrag: middel om de studentbetrokkenheid te vergroten: Conclusies en aanbevelingen van een landelijk veldonderzoek
11 min.
Overige
In 2010 nummer 3 van het vakblad Onderwijs en gezondheidszorg heeft Jolien van Uden haar onderzoek ‘Studentbetrokkenheid: voorspeller van studiesucces van mbo-leerlingen’ beschreven. Nu, na twee jaar presenteert zij haar conclusies uit het landelijk veldonderzoek dat in 2010-2011 in het mbo is uitgevoerd. In dit artikel worden naast de conclusies ook aanbevelingen gedaan naar de wijze waarop docenten met hun leerlingen een klik kunnen krijgen.
Aanleiding
&ellipsis;
Abonneer u direct en krijg toegang tot alle artikelen
Jolien van Uden, MSc is beleidsadviseur in het ROC van Twente en maakt als promovenda deel uit van het lectoraat ‘Onderwijsarrangementen in maatschappelijke context’.
Printdatum
15 april 2012
E-pubdatum
25 april 2012
ISSN print
0920-8100
ISSN online
1876-5793
Blijf op de hoogte
Een seintje wanneer de nieuwe editie van OenG is verschenen? Meld u aan voor onze nieuwsbrief.