Overige

Resultaatgericht leren en ontwikkelen (I)

Resultaatgericht leren en ontwikkelen (I)

Hoe resultaatgericht zijn we eigenlijk bezig met leren en ontwikkelen van medewerkers? In organisaties wordt behoorlijk geïnvesteerd in persoonlijke ontwikkeling. Medewerkers nemen regelmatig deel aan leertrajecten, trainingen en cursussen. Maar wat leveren deze investeringen eigenlijk op? Deze vraag is op dit moment des te actueler vanwege de bezuinigingen waar veel organisaties voor staan. Dit artikel gaat over leren en ontwikkelen met resultaat. Hoe doe je dat? Wat heb je ervoor nodig? En wat levert het op? De antwoorden komen uit de praktijk van zorginstellingen. In deze uitgave het eerste deel van dit artikel over de theorie en het invullen van het 8-velden model. Deel twee (in het volgende nummer van O&G) gaat vooral over bekwaamheden van gebruikers en gebruiksmogelijkheden.

De 8-velden benadering als handvat
Inhoudelijke pijler
Relationele pijler

Deel twee van dit artikel verscheen in het volgende nummer van Onderwijs en gezondheidszorg. Daarin ook een overzicht van de instellingen die hebben meegewerkt aan de toepassing van de 8-velden benadering.