Coaching getoetst (deel I)

  • 12 min.
  • Leerpraktijk
  • Toolkit

De invoering van competentiegericht onderwijs vraagt om een andere wijze van toetsing: het afl eggen van proeven van bekwaamheid. Navraag leert dat men op veel MBO- en HBO-opleidingen druk doende is om invulling te geven aan de proeven en deze te concretiseren. De eigen ervaring leert, dat het niet meevalt om zowel de proeve als de weg er naar toe vorm te geven. Deze toolkit is bedoeld als voorbeeld van een mogelijke wijze van toetsing voor het HBO. Schrijvers willen hiermee ook de discussie openen over de vormgeving van een proeve en komen tot uitwisseling van ervaringen en good practices.

Inhoud

  • Inleiding
  • Gevolgde werkwijze
  • Informatie aan studenten
  • 1. Functiedifferentiatie
  • 2. Coaching
  • 3. Bekijken en beoordelen van twee coachingsgesprekken

Abonneer u direct en krijg toegang tot alle artikelen

Abonneer nu

Heeft u al een account?