Technologie in je lessen? Dat doe je zo!

  • 11 min.
  • Leerpraktijk

De inzet van technologie binnen de gezondheidszorg blijft toenemen en daarmee worden er specifieke kwalificaties van (toekomstig) zorgen welzijnsprofessionals gevraagd. Om deze professionals hier voldoende op voor te bereiden is het belangrijk dat er in het onderwijs gedegen aandacht is voor dit onderwerp. In dit artikel beschrijven we de opzet en uitkomsten van een werkplaats waarin dertien mboen hbo-onderwijsinstellingen uit heel Nederland zeven maanden lang samengewerkt hebben aan het verwerken van technologie in de curricula.

We zien al jarenlang een toename van de inzet van technologie in de zorg. Enerzijds omdat de technologische mogelijkheden toenemen; ontwikkelingen op het gebied van domotica, robotica en kunstmatige intelligentie gaan snel en dergelijke technologieën kunnen daarmee in toenemende mate een bijdrage leveren aan relevante ontwikkelingen als gepersonaliseerde zorg, zelfredzaamheid en positieve gezondheidszorg. Anderzijds kan de inzet van technologie een bijdrage leveren aan de uitdagingen die spelen rondom de toename van het aantal zorgvragers terwijl er een dreigend tekort is aan (informele) zorgverleners.&ellipsis;

Abonneer u direct en krijg toegang tot alle artikelen

Abonneer nu

Heeft u al een account?