Ervaringsleren voor zorgprofessionals en studenten

  • 11 min.
  • Onderzoek
  • Onderzoek Actueel Uitgelicht

De veranderende ouderenzorg vraagt om levenslang leren. De waarde van informele leerprocessen wordt onderkend, maar nog weinig is bekend over hoe, wat en in welke mate daarmee geleerd wordt. Dit onderzoek beschrijft de bevindingen van een non-formeel, ervaringsgericht leerevent waaraan zorgmedewerkers en studenten deelnamen. De gekozen vorm van ervaringsleren blijkt een aansprekende, betekenisvolle vorm van leren voor zowel zorgprofessionals als studenten. Het leidt voor velen tot nieuwe inzichten over de ouderenzorg, zet aan tot persoonsgericht handelen, stimuleert gevoelens van autonomie, competentie en verbondenheid, bevordert waardering voor elkaars inzet en motiveert om zich te blijven inzetten voor de ouderenzorg.

Inleiding

Abonneer u direct en krijg toegang tot alle artikelen

Abonneer nu

Heeft u al een account?