Goede klachtenbehandeling is belangrijk voor zorgvrager en zorgverlener

Een klacht als kans om van te leren

  • 12 min.
  • In gesprek met
  • Interview

Bijna ieder mens krijgt vroeg of laat als zorgvrager te maken met een gezondheidszorginstelling. Meestal ben je tevreden over de behandeling, krijg je de informatie waar je recht op hebt, wordt je privacy gerespecteerd en word je correct behandeld. Maar het gaat ook wel eens anders. Soms is er zelfs reden om een klacht in te dienen. Iedereen die een klacht indient heeft recht op een serieuze behandeling. Of een klacht uiteindelijk nu terecht blijkt of niet. Een goede behandeling van een klacht is belangrijk voor de zorgvrager én zorgverlener. Tevens kan een klacht aanleiding zijn om in de instelling procedures, werkwijzen en houding nog eens kritisch tegen het licht te houden. Een klacht kan het startpunt zijn voor kwaliteitsverbetering. Reflecteren over klachtenbehandeling in een zorginstelling is ook dienstbaar aan het onde

Abonneer u direct en krijg toegang tot alle artikelen

Abonneer nu

Heeft u al een account?