Competenties en werkplekleren in het gezondheidszorgonderwijs

Interview met Jeroen Onstenk (CINOP)

  • 12 min.
  • In gesprek met
  • Interview

Sinds de invoering van de Web wordt er steeds meer aandacht geschonken aan het centraal stellen van het leren van de deelnemer. In het Bve-veld wordt dit met het paraplubegrip ‘de deelnemer centraal’ aangegeven. Echter, er bestaat een spanning tussen de eindtermen (die soms zeer gedetailleerd zijn) die de deelnemers moeten bereiken, de persoonlijke doelen die de deelnemer zichzelf stelt en de manier waarop de deelnemer wil. Hoe kan het beroepsonderwijs voor studenten (op niveau 1 tot en met 5) die zich voorbereiden op een beroep in de zorg attractiever worden gemaakt? Twee redacteuren spraken hierover met Jeroen Onstenk, werkzaam als onderzoeker en senior adviseur bij het CINOP te 's-Hertogenbosch.

&ellipsis;

Abonneer u direct en krijg toegang tot alle artikelen

Abonneer nu

Heeft u al een account?