Onderwijs en Gezondheidszorg

Alle artikelen. Verfijnd met: Auteur Alten, Joke van 

16

artikelen gevonden
Resultaten 1-10 van 16
Alten, Joke van, Derksen, Karin (nummer: 3, apr 2018)
In de (ouderen)zorg bestaan teams meestal uit collega’s met verschillende opleidingsniveaus. De kwaliteit van de zorg en de medewerkertevredenheid hangen grotendeels af van hoe succesvol die teams zijn in hun samenwerking. Hoe goed weten de teamleden
Alten, Joke van (nummer: 3, apr 2018)
Op 22 maart 2018 startte de tweedaagse conferentie “ICT: wat doen we ermee?” Met als ondertitel: ICT biedt veel kansen om het zorgonderwijs te verrijken of verbeteren, maar roept ook de nodige vragen op. Een mooie aanleiding om de conferentie te onde
Alten, Joke van (nummer: 1, jan 2018)
We leven in een tijd waarover we wel kunnen zeggen dat vernieuwing en verandering in zorg en onderwijs voortdurend onderwerp van gesprek zijn. In dit eerste nummer van het nieuwe jaar laten we daarom weer zo veel mogelijk zien hoe zorgorganisaties en
Alten, Joke van, Rondeel, Mariël (nummer: 1, jan 2018)
Beeld: Uit eigen archiefMaaike Endedijk: ‘Zoek samen naar aanpakken, vanuit de diversiteit aan mogelijke leeractiviteiten.’ Dr. Maaike Endedijk is Universitair Hoofddocent bij de vakgroep Onderwijskunde aan de Universiteit Twente en onderzoekt de bla
Alten, Joke van (nummer: 7, dec 2017)
In januari 2017 plaatste Jessica Slungers, opleidingskundige bij Dichterbij (een organisatie die kinderen en volwassenen met een verstandelijke beperking, hun ouders en hun netwerk ondersteunt) een berichtje op LinkedIn: in haar organisatie ging zij
Alten, Joke van (nummer: 4, jun 2017)
In het eerste advies van de Commissie Innovatie Zorgberoepen & Opleidingen wordt een model van de toekomstige Nederlandse gezondheidszorg met vier zorggebieden geïntroduceerd: voorzorg, gemeenschapszorg, (laag)complexe zorg en hoogcomplexe zorg.
Alten, Joke van, Grotendorst, Ans (nummer: 1, jan 2017)
Op 17 november 2016 heeft de Commissie Innovatie Zorgberoepen & Opleidingen een advies uitgebracht dat van groot belang is voor leertrajecten in zorg en welzijn. Leertrajecten hier opgevat in de breedste zin van het woord: initiële en post-initië
Alten, Joke van (nummer: 1, jan 2017)
Op 17 november was ik bij de presentatie van het tweede advies van de Commissie Innovatie Zorgberoepen en Opleidingen: “Anders kijken, anders leren, anders doen; grensoverstijgend leren en opleiden in zorg en welzijn in het digitale tijdperk”. Ik sta
Alten, Joke van (nummer: 4, jun 2016)
De laatste tijd krijg ik veel vragen van opleiders uit de zorgsector over het toepassen van het 70-20-10 model (Charles Jennings) in hun organisatie. Voor wie het niet kent, 70-20-10 drukt de ratio tussen de verschillende manieren van leren uit: 70 p
Alten, Joke van (nummer: 3, apr 2016)
Joke van Alten is met een aantal collega’s bezig het concept seek – sense – share aan te vullen met ‘Doen – Denken – Delen’. Later dit jaar volgt meer hierover. Al jarenlang inspireert Harold Jarche mij met zijn model van seek – sense – share. Kort g
Pagina: 1 2 volgende »