Colofon

Redactie

Redactiesecretariaat 
redactie@onderwijsengezondheidszorg.nl 
BPM Medica 
Funenpark 1E
1018 AK Amsterdam

Jacqueline Dijkstra
Jacqueline Dijkstra (hoofdredactie)

Jacqueline Dijkstra werkt bij de Hogeschool Utrecht als docent Verpleegkunde. Zij houdt zich naast lesgeven, vooral bezig met praktijkleren (stages), onderwijsontwikkeling en het thema zorg en technologie. Daarnaast is zij bestuurslid van de V&VN.

Joke van Alten
Joke van Alten

Joke van Alten is sinds 2004 zelfstandig ondernemer met Leren in Bedrijf. Joke houdt zich met name bezig met de aansluiting tussen beroepsonderwijs (mbo en hbo) en werkveld en met leren op de werkplek binnen zorg en welzijn. Verder hebben online leren en de inzet van zorg- en leertechnologie haar speciale aandacht.

Marjolein Berings
Marjolein Berings

Marjolein Berings is beleidsadviseur en trainer/begeleider bij de Radboudumc Health Academy. Ze werkt vooral aan veranderprocessen en andere projecten die het leren op de werkplek van zorgprofessionals bevorderen. Marjolein is gepromoveerd op een onderzoek naar het leren op de werkplek van verpleegkundigen.

Sjors Groeneveld
Sjors Groeneveld

Sjors Groeneveld is practor Tech@doptie bij Rijn IJssel en ROC Nijmegen en werkt daarnaast bij hogeschool Saxion als docent bij de opleiding Verpleegkunde. Zijn werk richt zich op het snijvlak van zorg, technologie, onderwijs en onderzoek met specifieke aandacht voor het opleiden voor het beroepenveld van de toekomst.

Mariël Rondeel
Mariël Rondeel

Mariël Rondeel is sinds 1999 adviseur bij Kessels & Smit, The Learning Company. De afgelopen vijftien jaar heeft zij ruime ervaring opgedaan met het ontwerpen van leerprocessen in verschillende contexten: zorg en welzijn, mbo en hbo, bedrijfsleven. Vanaf 2012 is zij kerndocent van de FCE Leergang Ontwerpen van Leertrajecten.

Dorine van Zutphen
Dorine van Zutphen

Dorine van Zutphen werkt bij OPPstap/Breederode opleidingen in zorg en welzijn. Zij werkt sinds 2013 in de ouderenzorg als adviseur opleiden en ontwikkelen. Zij brengt haar ervaring in uiteenlopende branches op het gebied van leren en veranderen met veel plezier in bij het verbinden van (beroeps)opleidingen aan het collectief leren in organisaties en (verander)doelen.