Onderwijs en Gezondheidszorg
september 2015, Jaargang 39, Nummer 5

Nummer 5, september 2015 Download PDF

Redactioneel

Uitwisselen pp. 3



Recensies

Klinisch redeneren bij ouderen: functiebehoud in levensloopperspectief pp. 5



Column

Nieuwe curricula, nieuwe kansen?! pp. 6



De ontmoeting

‘Opleiden van wijkteam hoort ook bij zelfsturing’ pp. 8-9



Opinie

‘Het werkt ontzettend inspirerend als een ervaren verpleegkundige aandacht aan je besteedt’ pp. 10-11



Student aan het woord

Student aan het woord pp. 12



5 vragen

De praktijkopleider met het badwater weggegooid? pp. 13



Interview

Patiëntadvocaat en als het moet ook patiëntactivist pp. 14-16



Leerpraktijk

Vormgeven aan externe validering van het afstudeerniveau in het hbo: een gezamenlijke onderneming pp. 17-20



Column

De effecten van industrialisatie van zorg pp. 21



Best practices

Leiderschapsontwikkeling van zorgprofessionals: een geslaagd online experiment! pp. 22-25



Onderzoek

Een krachtige leeromgeving voor het opleiden van gezondheidsprofessionals pp. 26-29



Onderzoek

Strategieën voor professionele ontwikkeling onder verpleegkundigen van verschillende leeftijdscategorieën pp. 30



Onderzoek

Verpleegkundestudenten in een flipped classroom pp. 31



Onderzoek

Patiëntenzorg nodigt uit tot excelleren op twee niveaus pp. 32-33