Nummer 4, juni 2015 Download PDF

Redactioneel

In beweging pp. 3



Recensies

Revalideren is leren. Inspiratie voor zorgprofessionals pp. 5



Column

Laat studenten nieuwe kennis beoordelen pp. 6



De ontmoeting

‘Wisselen van perspectief is heel leerzaam’ pp. 8-9



Opinie

‘Het keuzeonderwijs moet de student een voorsprong geven’ pp. 10-11



Student aan het woord

Student aan het woord pp. 12



5 vragen

Stappen naar blended learning pp. 13



Interview

Op weg naar een opleidingscontinuüm voor de gezondheidszorg pp. 14-16



Leerpraktijk

Naar een leerzame leerplaats pp. 17-19



Overige

Simone van Driel wint Anna Reynvaan Studentenprijs pp. 20



Column

In schaarste vinden we de overvloed pp. 21



Opleiding

Herziening kwalificatiestructuur mbo pp. 22-25



Onderzoek

Competenties van verpleegkundigen, verzorgenden-IG en helpenden zorg en welzijn voor goede ouderenzorg pp. 26-29



Onderzoek

Review: empowerment van verpleegkundigen in de klinische zorg pp. 30-31



Onderzoek

Bevordering van holistische communicatie tussen verpleegkunde studenten en ouderen met behulp van de theorie van Peplau over interpersoonlijke relaties pp. 31



Oratie

Kleurrijke perspectieven. Notities over de GGZ-verpleegkunde pp. 32-33



Verslagen

De zorg van de toekomst pp. 33-34