Nummer 2, maart 2015 Download PDF

Redactioneel

Nieuwsgierigheid vliegwiel voor leren! pp. 3



De aansluiting onderwijs-arbeidsmarkt: een ziel in twee lichamen! pp. 4



Recensies

Nieuwsgierigheid op het werk pp. 5



Column

Het einde van de praktijkopleider? pp. 6



Nieuw redactielid: Mariël Rondeel pp. 6



5 vragen

Prikkelen tot leren door de didactische inzet van serious games en virtuele werelden pp. 7



De ontmoeting

‘We bewaken de kwaliteit van de eindopdracht’ pp. 8-9



Opinie

‘Bij het starten als wijkverpleegkundige mag de beginnend beroepsbeoefenaar niet worden belemmerd door de breedte van de hbo-v’ pp. 10-11



Student aan het woord

Student aan het woord pp. 12-13



Interview

Van werken vanuit verschillen naar werken vanuit verbinding pp. 14-16



Leerpraktijk

Burgerschap pp. 17-20



Column

Innoveren: culture eats strategy for breakfast pp. 21



Best practices

Senioren in de klas als verrijking van het onderwijs pp. 22-25



Onderzoek

Signaleren en voorkomen van ouderenmishandeling pp. 26-29



Onderzoek

De ervaringen van mentoren met betrekking tot de waarden en deugden van studenten verpleegkunde pp. 30



Onderzoek

De leermogelijkheden in reflectieve casestudies van casemanagers dementie in opleiding pp. 30-31



Onderzoek

De houding van ervaren verpleegkundigen ten opzichte van net afgestudeerden pp. 31-32



Onderzoek

De impact van stervende patiënten op studenten verpleegkunde pp. 32



Verslagen

Opleiden in nieuwsgierigheid: een vliegwiel voor leren en innoveren pp. 33-34



Overige

Sandra van Duijn wint Arendje Jansen prijs 2015 pp. 35