Storytelling als leerstrategie voor reflectie tijdens stages

  • 1 min.
  • Onderzoek
  • Onderzoek Actueel Uitgelicht

Met storytelling wordt een verhaal verteld, gericht op het teweegbrengen van beleving en betekenis, waarbij persoonlijke en professionele reflectie worden gestimuleerd. De ervaringen van verpleegkundestudenten tijdens hun stages zijn vaak complex. Hierdoor kunnen studenten niet alleen voordeel hebben bij een cognitieve benadering, maar ook bij een creatieve reflectie. Deze literatuurstudie benadrukt de waarde van storytelling als creatieve strategie om de reflectie van studenten tijdens de stage te bevorderen.

De onderzoekers hebben literatuur gezocht in verschillende databanken (CINAHL, PubMed, Scopus, en Google Scholar) van 2010 tot 2020, aangevuld met relevante literatuur uit de referentielijsten. In totaal werden 499 artikelen gevonden, waarvan na verwijdering van duplicaten, het doornemen van de titels en samenvattingen, en selectie op kwaliteit en inhoud, dertien relevante artikelen overbleven: tien kwalitatief, twee mixed method , en één systematische review.&ellipsis;

Abonneer u direct en krijg toegang tot alle artikelen

Abonneer nu

Heeft u al een account?