Drama cree?ert een klinische omgeving waarin studenten worden geconfronteerd met acteurs die patie?nten, mantelzorgers en zorgverleners belichamen en die hun zorgen en behoeften uiten. Drama biedt studenten mogelijkheden om te onderzoeken hoe ze zouden handelen in moeilijke situaties, waarin acteurs patie?nten spelen die op onverwachte manieren kunnen reageren, zoals defensief worden en zorg weigeren. Onduidelijk is hoe drama de ontwikkeling van interpersoonlijke vaardigheden kan verbeteren. Hiertoe is door onderzoekers een kritische beoordeling van kwalitatieve literatuur verricht.&ellipsis;
De educatieve voordelen van drama
De zorg kan niet zonder mensen die beschikken over interpersoonlijke vaardigheden. Deze vaardigheden dienen een integraal onderdeel van het verpleegkundig onderwijs te zijn. Het gebruik van drama in de opleiding kan een bijdrage leveren aan de ontwikkeling van interpersoonlijke vaardigheden. Dit literatuuronderzoek gaat na hoe drama de ontwikkeling van interpersoonlijke vaardigheden, zoals empathie, emotionele intelligentie en communicatie, kan verbeteren.