Nummer 4, juni 2019 Download PDF

Redactioneel

Grenzen en grenzeloos... pp. 3



Recensies

Podcasts: leren van vraagstukken uit de praktijk pp. 5



Column

Verpleegkunde is too hot pp. 6



De ontmoeting

Ervaringsdeskundig docentcoach brengt de praktijk in de opleiding pp. 8-9



Opinie

‘Studenten van zorgopleidingen en social work leren elkaar kennen in jaar 1’ pp. 10



Column

Gesprek pp. 11



Student aan het woord

‘Mijn hart voor de zorg en de wens te blijven onderzoeken of verbetering mogelijk is, maakt de MIZW heel geschikt voor mij’ pp. 12



5 vragen

Samen opleiden voor IC-kinder- en IC-neonatologieverpleegkundige pp. 13



Interview

‘Wij leiden studenten op om de wereld een beetje beter te maken’ pp. 14-16



Leerpraktijk

Klinisch redeneren aanleren in het mbo, hoe doe je dat? pp. 18-21



Best practices

Krijgt voeding in het verpleegkundig onderwijs meer vaste grond onder de voeten? pp. 22-25



Onderzoek

Basiscompetenties palliatieve zorg voor verzorgenden en verpleegkundigen pp. 26-29



Onderzoek

Opvattingen over dementie bij studenten verpleegkunde uit verschillende culturen pp. 30



Onderzoek

Het maken van fouten tijdens simulaties; ervaringen van studenten pp. 30