Onderwijs en Gezondheidszorg
augustus 2018, Jaargang 42, Nummer 5

Nummer 5, augustus 2018 Download PDF

Redactioneel

Afscheid pp. 3



Recensies

Interprofessioneel werken en innoveren in teams. Samenwerking in nieuwe praktijken pp. 5



Column

Verpleegkundig specialist: assistent van de dokter of topper in de verpleegkunde? pp. 6



De ontmoeting

Mantelzorgmonologen creëren bewustwording pp. 8-9



Opinie

‘Het is zeer leerzaam om gedrag uit te proberen, dat ze bij een echte zorgvrager niet zomaar zouden toepassen’ pp. 10



Overige

Annemap Postuma, winnares van de Anna Reynvaan Studentenprijs pp. 11



Student aan het woord

‘Ik heb veel extra kennis, ervaring en zelfvertrouwen opgedaan’ pp. 12



5 vragen

De NVMO ook toegankelijk voor docenten en opleiders verpleegkunde pp. 13



Interview

Hackathon in de gehandicaptenzorg: ‘Het is nooit af, maar maak het elke dag een stukje beter’ pp. 14-16



Leerpraktijk

Ask Me als digitale assistent op de werkplek bij Maasstad Ziekenhuis pp. 17-20



Best practices

De ontwikkeling van een multilevel learning community in de zorg voor ouderen pp. 21-23



In Memoriam

In memoriam Ans Grotendorst pp. 25



Onderzoek

Professionele identiteitsontwikkeling van studenten en verpleegkundigen pp. 26-28



Onderzoek

Hoe groeit emotionele intelligentie? pp. 29



Onderzoek

Leren door te zien: gemakkelijker gezegd dan gedaan pp. 29