Nummer 3, april 2018 Download PDF

Redactioneel

Het practoraat op de kaart pp. 3



Recensies

Vraag het de VraagApp? pp. 5



Column

Van vakdocent tot (bonds)coach pp. 6



De ontmoeting

‘Informele zorg verdient een goede plek in het onderwijs’ pp. 8-9



Opinie

‘Uitgangspunt moet de werkplek zijn’ pp. 10



Overige

Bekendmaking beste artikel 2017: ‘Handreikingen voor het ontwerpen van onderwijs over zorgtechnologie pp. 11



Student aan het woord

‘In de ouderenzorg kan je echt een band opbouwen’ pp. 12



5 vragen

Onderzoek en onderwijs verbinden: op weg naar een echte relatie pp. 13



Interview

Het practoraat aan zet! pp. 14-16



Leerpraktijk

CanMEDS-rollen in de praktijk van de ouderenzorg pp. 17-20



Best practices

Practoraten professionaliseren de mbo-sector pp. 21-23



Verslagen

Congres HGZO: ICT: wat doen we ermee? pp. 24



Column

Use it or lose it? pp. 25



Onderzoek

Stagewensen en beelden van eerstejaars hbo-v-studenten over wijkverpleegkunde pp. 26-29



Onderzoek

Belemmerende factoren voor keuze ouderenzorg: naar een age-friendly curriculum pp. 30



Onderzoek

Studenten verpleegkunde over het gebruik van clickers pp. 30