Vraagsturing: in hoeverre vragen studenten er zelf om?

Onderzoek naar de ervaringen van studenten met vraaggestuurd onderwijs

  • 9 min.
  • Overige
  • Overige artikelen

In de wandelgangen hoor je te vaak dat vraaggestuurd onderwijs wordt opgevat als volledige vrijheid om te mogen bepalen wat geleerd moet worden. Niets is minder waar, de kunst van vraaggestuurd onderwijs is: het creëren van mogelijkheden om het eigen leerproces beter vorm en inhoud te kunnen geven in combinatie met aansluiting vinden bij de behoeften van studenten, uiteraard binnen de wettelijke kaders. In dit artikel worden de ervaringen van studenten met vraaggestuurd onderwijs beschreven.

Inleiding

De belangrijkste vragen voor het onderzoek zijn geweest:

  • In hoeverre is de student zelf tevreden met het concept vraagsturing? 
  • Wil de student wel zijn eigen persoonlijke leerweg inrichten? 
  • &ellipsis;

Abonneer u direct en krijg toegang tot alle artikelen

Abonneer nu

Heeft u al een account?