Leergeschiedenismethode:actiegericht onderzoek bij zorginnovaties
12 min.
Leerpraktijk
Toolkit
Inhoud
Inleiding
1. Zorginnovatie
2. Actiegerichte benadering
3. Leergeschiedenismethode
4. Het kwalitatieve interview
5. Methode
6. Checklist leergeschiedenisonderzoek bij zorginnovaties
Referenties
Deze toolkit is geschreven voor studenten (niveau 5) die onderzoek moeten verrichten en voor docenten, praktijkopleiders en onderzoekers die tijdens de zorginnovatie van elkaar willen leren. Het instrument de leergeschiedenismethode is een ‘tool’ die bij zorginnovaties gebruikt kan worden. De ‘tool’ is afkomstig uit de literatuur van de ‘lerende organisatie’.
Inleiding
&ellipsis;
Abonneer u direct en krijg toegang tot alle artikelen
Dr. Henk Ritzen is hoofdredacteur van Onderwijs & gezondheidszorg en werkzaam bij het ROC van Twente. Voor meer informatie: e-mail: hritzen@rocvantwente.nl
Printdatum
14 juni 2006
E-pubdatum
17 juli 2013
ISSN print
0920-8100
ISSN online
1876-5793
Blijf op de hoogte
Een seintje wanneer de nieuwe editie van OenG is verschenen? Meld u aan voor onze nieuwsbrief.