Assessment, motor voor leren en onderwijsverbetering

  • 11 min.
  • Congresverslag
  • Verslagen

Inhoud

  • Inleiding
  • Thema assessment
  • Leerplanbeleid
  • Het plenaire debat
  • Assessment door overheidstoezicht: mogelijkheden en ontwikkelingen.
  • Assessment: wie heeft er wat aan?
  • Leren en Instructie
  • Conclusie
Op vrijdag 2 december 2005 hield de Vereniging voor Onderwijsresearch (VOR) haar jaarlijkse themaconferentie. De universiteit van Enschede bood de deelnemers gastvrijheid. Assessment is een essentieel en tegelijk ook een kritisch aspect van vernieuwingsoperaties in alle sectoren van onderwijs en opleiding en op alle denkbare niveaus (leerling, klas, docent, school). In dit nummer van Onderwijs & gezondheidszorg een verslag van deze themaconferentie.

Inleiding

&ellipsis;

Abonneer u direct en krijg toegang tot alle artikelen

Abonneer nu

Heeft u al een account?