Kennisdeling door docenten en praktijkopleiders

Aspecten en opdrachten die kennis delen bevorderen

  • 11 min.
  • Leerpraktijk
  • Toolkit

Er komt bar weinig terecht van kennis delen door docenten en praktijkopleiders. Zij delen maar mondjesmaat expliciete kennis en werkervaringen met elkaar, waardoor zij hun vak niet adequaat genoeg bijhouden. Desondanks staan docenten en praktijkopleiders positief ten aanzien van hun impliciete persoonlijke leerprocessen. Aan de ene kant is deze oneliner een contradictio in terminis en aan de andere kant een feit dat door velen in de onderwijs- en arbeidspraktijk wordt bevestigd. In deze toolkit worden aspecten van kennisdeling verkend. Zowel docenten als praktijkopleiders worden betrokken in de kennisdeling. Tegelijkertijd wordt ingezoomd op de kennisdeling tussen onderwijsinstellingen uit mbo en hbo en de gezondheidszorginstellingen. Aspecten en opdrachten van kennisdeling uit deze toolkit bevorderen de wederzijdse kennisdeling.

Abonneer u direct en krijg toegang tot alle artikelen

Abonneer nu

Heeft u al een account?