Major-minor: tools voor de onderwijspraktijk

  • 11 min.
  • Leerpraktijk
  • Toolkit

In een artikel van Weusthof, Van Rosmalen en Wevers in dit nummervan O&G is aangegeven op welke wijze major-minor binnen de komende competentiegerichte kwalificatiestructuur gepositioneerd kan worden: de major vormt het kerndeel, gevolgd door uitstroomdifferentiatie als minor. De belangrijkste meerwaarde van deze onderwijsformule is dat studenten nadat de major binnen kwalificatieprofiel X is afgerond, een minor kunnen gaan volgen binnen kwalificatieprofiel Y. In dit artikel wordt gesteld dat op deze wijze het onderwijs voor studenten aantrekkelijker wordt (meer keuzemogelijkheden) en beter wordt ingespeeld op de wensen van het afnemend beroepenveld.

Inhoud

  • Inleiding
  • Eerst de praktijk …
  • Ontwikkelingskader van major-minor voor een onderwijsinstelling
  • &ellipsis;

Abonneer u direct en krijg toegang tot alle artikelen

Abonneer nu

Heeft u al een account?