Het ontwerp van een leertraject in samenspraak

Naar een leertraject vraaggerichte zorg op basis van het ‘acht velden model’ van Kessels

  • 22 min.
  • Overige

Iedereen praat erover, maar niemand weet precies hoe het moet: ‘vraaggerichte zorg’. In dit artikel wordt het ontwerp van een leertraject vraaggerichte zorg voor verplegenden en verzorgenden in de praktijk beschreven. Het ontwerp vond plaats op basis van het ‘acht velden model’ van Kessels (1996). Dit is een samenhangend model voor ontwerp en evaluatie van leertrajecten dat beoogt in nauwe samenwerking met centrale belanghebbenden invulling te geven aan leren. In dit geval vond het ontwerp plaats in samenspraak met cliënten, vertegenwoordigers van cliëntenraden, zorgverleners en management van vier zorgorganisaties. Tevens werden vertegenwoordigers van relevante koepelorganisaties betrokken bij de validering van het ontwerp. Aan het ontwerp van het leertraject was een wetenschappelijk onderzoek gekoppeld.

Abonneer u direct en krijg toegang tot alle artikelen

Abonneer nu

Heeft u al een account?