Naar een competentiegerichte didactiek in het gezondheidszorgonderwijs

  • 11 min.
  • Overige
  • Overige artikelen

In alle segmenten van de ‘beroepsonderwijskolom’ is er sinds enkele jaren sprake van een opvallende aandacht voor het optimaliseren van primaire leer- en opleidingsprocessen. Op veel plekken wordt ervaring opgedaan met nieuwe didactische aanpakken, waarbij het vormgeven van competentiegerichte opleidingsprogramma's en het zoeken naar een daarbij passende didactiek centraal staan. Dit themanummer over de didactiek van het gezondheidszorgonderwijs sluit goed bij deze ontwikkelingen aan. Ook in de bijdrage aan dit nummer van de gast-hoofdredacteur Johan van der Sanden, hoogleraar te Eindhoven, staat het primaire proces centraal. De auteur beperkt zich tot enkele hoofdzaken, analyseert en bespreekt de verschillende artikelen aan de hand van de volgende vragen:

  1. &ellipsis;

Abonneer u direct en krijg toegang tot alle artikelen

Abonneer nu

Heeft u al een account?