Competenties van de praktijkopleider

Nieuwe kwalificatiestructuur: rollen en kerntaken

  • 11 min.
  • Overige
  • Overige artikelen

De begeleiding van het leren in een werkomgeving is niet eenvoudig. Leren in de context van de beroepspraktijk verloopt minder systematisch, minder formeel. In die situatie gaat het om beroepsmatig handelen dat uit een geïntegreerde set van vaardigheden van kennis, beroepsvaardigheden en houdingen bestaat. In dit artikel formuleert de auteur antwoorden op de vraag over welke competenties een praktijkopleider moet beschikken om het informele leren in de zorgsituatie te koppelen aan het formele leerproces dat de leerling binnen de muren van de school doormaakt.

Inhoud

  • Inleiding
  • Verschil in invulling van de taak van praktijkopleider
  • Nieuwe kwalificatiestructuur praktijkopleider: competenties en rollen
  • Communities of practice
  • &ellipsis;

Abonneer u direct en krijg toegang tot alle artikelen

Abonneer nu

Heeft u al een account?