‘Zinvolle leerwegen’ voor zorghulpen en helpenden

Op zoek naar bouwstenen voor een competentiegerichte didactiek

  • 24 min.
  • Overige
  • Overige artikelen

In dit artikel wordt verslag gedaan van een actieonderzoek, o.a. gericht op het verbeteren van het beroepsonderwijs aan zorghulpen en helpenden. Hoe kunnen we voor deze leerlingen, die binnen het stelsel van de zorg een belangrijke plaats innemen, een leeromgeving ontwikkelen die hen zowel motiveert tijdens de beroepsopleiding als voor het vak? Hoe leren zij en hoe vindt hun leerproces plaats? Ten slotte proberen we een aantal bouwstenen te formuleren als onderdelen van een competentiegerichte beroepsdidactiek.

Inhoud

  • Inleiding
  • 1. Zorghulpen en helpenden: de organisatie van beroepsopleidingen
  • 2. Het leervermogen van leerlingen op niveau 1 en 2
  • 3. Het onderwijsmodel: instroom, opleidingsproces en uitstroom
  • &ellipsis;

Abonneer u direct en krijg toegang tot alle artikelen

Abonneer nu

Heeft u al een account?