Een opleiding gericht op competenties moet een betere aansluiting geven van het onderwijs op de verwachtingen van de arbeidsmarkt. De competenties die de verpleegkundige uitstraalt, hebben niet alleen te maken met de beroepsuitoefening gericht naar patiënt/cliënt maar houden rekening met de kracht van de technologie, de financiële beperkingen, de maatschappelijke, culturele en juridische ontwikkelingen, en de snelle evolutie van de wetenschap, zo betoogde de Vlaamse auteur van een serie van twee artikelen in deel I. (Zie nummer 2, blz. 15-18) Tegen de achtergrond van de overgang naar de BAMA-structuur in Vlaanderen schetste zij de context van de visie en uitgangspunten voor de opleiding verpleegkunde; in dit deel wordt de concretisering van het opleidingsprofiel weergegeven met de implicaties voor de verdere curriculumontwikkeling.
Verpleegkundig onderwijs in Vlaanderen
Wat is nieuw in de BAMA-structuur? (II)
Deel deze pagina
Inloggen
Nog geen inloggegevens? Maak een account aan