‘Communities of practice’: een sociale theorie van leren
Theoretische uitgangspunten voor praktijkgericht V&V-onderwijs
9 min.
Overige
Overige artikelen
‘Learning is the engine of practice, and practice is the history of that learning,’ is een uitspraak van Etienne Wenger. Wenger benadrukt in deze stelling het feit dat de beroepspraktijk een centrale functie vervult in het onderwijsproces. In dit artikel beschrijft Henk Ritzen een aantal aspecten rondom het leren binnen zogenaamde communities of practice. Het artikel sluit aan bij de Toolkit over ditzelfde onderwerp op pagina I-IV in dit nummer.
Leren met hoofd, hart en handen
&ellipsis;
Abonneer u direct en krijg toegang tot alle artikelen
Henk Ritzen is werkzaam bij het ROC Oost-Nederland en maakt deel uit van de redactie van Onderwijs en gezondheidszorg. Voor vragen en opmerkingen is de auteur bereikbaar per email hritzen@worldonline.nl
Printdatum
1 maart 2003
E-pubdatum
28 september 2014
ISSN print
0920-8100
ISSN online
1876-5793
Blijf op de hoogte
Een seintje wanneer de nieuwe editie van OenG is verschenen? Meld u aan voor onze nieuwsbrief.